Wegwijzer in de wondere wereld van FamilySearch !!!     

  • Home > 
  • Sign in problemen

Bij storingen op FamilySearch kan GenVer helaas GEEN oplossing bieden

Sign-in problemen
In september 2011 heeft FamilySearch een hoop veranderd in onder andere de weergave en het printen.
Tegelijkertijd zijn verschillende films sinds die aanpassing ontoegankelijk gemaakt. Enkele films, omdat de periode officiëel nog niet vrijgegeven mag worden, maar ook veel films om voor mij onduidelijke redenen.
Er is van elke via GenVer aanwezige film (108.266 stuks) de eerste image opgehaald. Bij de images, die NIET geupload konden worden, is dit bij de desbetreffende film aangegeven met 'Sign in probleem'.
Er zijn 347 van dergelijke films aangetroffen plus drie films, die nog niet vrijgegeven mochten worden.
Antwoord FamilySearch
For sign in still can't view image, I already forwarded the case to engineering department, they will fix the problem as soon as possible.
Op verzoek van FamilySearch enkele nieuwe voorbeelden toegezonden voor onderzoek.
- Oktober 2011; Er zijn enkele films met de melding 'Sign-in' al opgelost; vindt U nog andere films waar het probleem is opgelost; gaarne melden !!!

- Januari 2012; antwoord van FamilySearch op een herhaalde vraag over de sign in problemen
Thanks for contacting Family Search Support. An engineering bug request has been opened and will be worked on. Please be patient as we have a rather large backlog. This could take six months or longer due to the backlog. We will fix it as soon as we can and apologize for the errors.
Family Search Support

- Augustus 2012; De vraag over de sign in problemen maar weer eens herhaald.
Het antwoord is weer eens bedroevend; men wil het probleem NIET oppakken.

Let op: De 'Sign-in'-melding zoals hierboven beschreven, kan ook bij films verschijnen waar geen 'sign in probleem' vermeld is; ga in dat geval met het pijltje naar de volgende image, meestal lukt het dan wel.
Dit vervelende probleem heeft in ieder geval niets te maken met je browser of met een bepaalde versie van de browser wat op sommige forums beweerd wordt.
Het indrukken van de F5-toets kan in dergelijke gevallen ook helpen.


TIP: Ga geen inlogcode aanvragen, want dat helpt niets.
GenVer heeft zelf een inlogcode en na het inloggen gebeurde er toch niets; nou ja er komt in de rechter hoek 'Sign out' te staan. Dat schiet dus niet echt op.




Een ander probleem:
Het komt incidenteel voor, dat de boodschap "Oops ..." verschijnt. Zie het voorbeeld hieronder. De reden is niet duidelijk. De enige oplossing tot nu toe is de browser afsluiten en opnieuw beginnen.
'Knip' eerst de url of onthoudt het imagenummer, dat scheelt tijd nadat de browser opnieuw gestart is.
OF in het gunstigste geval op de F5-toets drukken.



Bijgewerkt: 1 sep 2012